7-krotny wzrost zainteresowania dietą wegańską w Niemczech!
Wegetariańskie i wegańskie produkty są coraz dynamiczniej rozwijającym się rynkiem w Niemczech. Coraz więcej producentów zauważa tendencję do ograniczania mięsa w diecie i wychodzi swoim konsumentom naprzeciw.
Nowe badania firmy Mintel wskazują na ponad 7-krotny wzrost (633%) liczby produktów opatrzonych etykietą „dla wegetarian” pomiędzy rokiem 2011, a 2015. Liczba produktów dla wegan wzrosła ponad dwudziestokrotnie!
Jednocześnie wzrosło zapotrzebowanie na wysokobiałkowe produkty roślinne – z 9 do 23% w ciągu zaledwie dwóch lat!
Rośnie liczba roślinnych substytutów mięsa. Korzystają z nich nie tylko wegetarianie i weganie, ale też osoby na diecie tradycyjnej, kucharze, restauracje i bary.
7% obywateli Niemiec określa się mianem wegetarian, ale już ponad 1/3 osób deklaruje zmniejszenie konsumpcji mięsa, a 19% mówi o włączaniu do swojej diety większej ilości wegetariańskich posiłków.
Dla większości osób, głównym problemem związanym z konsumpcją mięsa nie jest zdrowie, ale kwestie etyczne i ekologiczne. Wyjątkiem jest młodzież – 63% z nich chciałoby mieć do wyboru zdrowsze opcje posiłków, oparte o warzywa i pełnoziarniste zboża.
Katya Witham z firmy Mintel dodaje:
Rosnące obawy zdrowotne, etyczne i ekologiczne sprawiają, że dieta roślinna jeszcze nigdy nie była tak popularna w Niemczech jak dzisiaj. Odnotujemy nie tylko stały wzrost liczby wegetarian i wegan, ale również coraz większą liczbę konsumentów, którzy ograniczają spożycie mięsa.
Najnowsze komentarze