Nowe pokolenie wegetarian!

Nowe pokolenie coraz sceptyczniej odnosi się do spożywania mięsa. Coraz częściej, również za sprawą mediów społecznościowych, nastolatki wymieniają się informacjami na temat swojej codziennej diety, co jest świetną promocją diety bezmięsnej.

shutterstock_211723570

Zdaniem redaktora „Vegan Life Magazine”:

Myślę, że social media mają ogromny wpływ na promocję weganizmu, zwłaszcza wśród młodszych osób. Hashtagi z hasłem weganizm na Instagramie promujące zdrowy styl życia są bardzo popularne. Jednocześnie, opcje wegańskie stają się coraz powszechniejsze w marketach i restauracjach, dzięki czemu łatwiej przejść na dietę roślinną.

Obecne pokolenie coraz częściej kwestionuję tradycyjne zwyczaje, również te żywieniowe, zgodnie z którymi obiad bez mięsa to nie obiad, a białko zwierzęce to jedyne białko budujące siłę i mięśnie. Zwraca również większą uwagę na aspekty ekologiczne, interesuje się tym, w jaki sposób decyzje konsumentów wpływają na ochronę środowiska.

Wiemy, że około 12% nastolatków w USA to osoby na diecie bezmięsnej. Jednocześnie, ponad 40% nastolatków zgadza się z tym, że dieta wegetariańska jest bardziej przyjazna dla środowiska naturalnego.

W Wielkiej Brytanii, 42% wszystkich wegan to osoby pomiędzy 15, a 34 rokiem życia. Kolejne 14% to osoby powyżej 60 roku życia. To również wielki sukces!

Czy ma to realne przełożenie na sytuację zwierząt? Oczywiście! W 2014 roku, w USA zabito 400 milionów zwierząt mniej niż jeszcze kilka lat wcześniej. Im więcej osób decyduje się na wegetarianizm i weganizm, tym mniejszy popyt na produkty odzwierzęce, a hodowcy zmuszeni są do zmniejszania zakresu „produkcji”, a niekiedy do zamykania swoich ferm. Możesz dołączyć do tego masowego bojkotu – zapisz się do kampanii Zostań Wege na 30 dni!

Facebook Comments

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shares
Skip to content